Про підприємство

Історія та сучасність

  КП «Одесміськелектротранс» є одним з найстаріших транспортних підприємств України. Його витоки сягають далекого 1880 року, коли концесійне акціонерне анонімне товариство під назвою «Бельгійське товариство Одеських кінно-залізних доріг» почало будівництво та експлуатацію вагонів з кінної тяги, а потім і з паровою тягою.

Початок історії

  Конка і паровички, як їх любовно називали городяни, стали прообразом сьогоденного сучасного рухомого складу і відразу ж завоювали симпатії одеситів. Бельгійські концесіонери і міська управа, усвідомлюючи роль на той час ще примітивного, але все ж транспортного сполучення, і вигоду, яку вона може принести, буквально через пару років створили розгалужену схему пасажирських і вантажних перевезень. Вона мала дев'ятнадцять маршрутів, що зв’язували центр міста з передмістями, загальною протяжністю 47,3 версти.

  Більше тридцяти років одеськими вулицями рухалися конки і паровички, приносячи чималі прибутки містові. Небажання міської управи відмовитися від прибутків, з одного боку, і висока вартість будівництва трамвайного сполучення, з іншого боку, зумовили пізню дату пуску першого електричного трамвая в Одесі. Нею стало 24 вересня 1910 року, коли у багатьох містах України трамвайний рух вже функціонував кілька років.

  Цей день прийнято вважати початком відліку часу існування Одеського трамвая, пуск якого було присвячено до дня відкриття в Одесі Всеросійської промислової виставки. Першими керівниками «Одеського трамвая» стали директор P.P.Легоде і віце-директор А.А.Фуке.

Будівництво трамвайних маршрутів

  Робота з будівництва трамвайних маршрутів велася настільки інтенсивно, що вже до кінця 1914 року в місті функціонувало тридцять дві трамвайні лінії, на яких ходили 301 вагон бельгійського виробництва, побудована електростанція в районі Пересипу, п'ять тягових підстанцій, три трамвайних депо, 39 павільйонів і обладнаний 31 зупинний пункт.

  У 1934 і 1935 роки почалася інтенсивна перешивка колії, що дозволило за цей невеликий період часу перебудувати 51,7 км шляхів або 22% від усієї протяжності рейкової мережі в одноколійному обчисленні. Отримані до цього часу перші 15 вагонів Митищинського заводу разом з частиною наявного у наявності відремонтованого рухомого складу вийшли на трамвайні маршрути № 2, 10, 11, 12, 13, 29. Найближча мета була досягнута. Перешивка шляхів стала початком оновлення трамвайного руху в місті та підняття його на більш високий технічний рівень.

Будівництво першого тролейбусного маршруту

  Починаючи з травня 1945 року в Одесі один за одним почали відновлювати, здавалося б, зовсім безнадійні маршрути трамвая. У цьому ж році розпочалися роботи з відродження тролейбусного маршруту № 1. Все обладнання, тролейбусні машини, матеріали і техніка, вивезені в Румунію та які знаходилися там в експлуатації близько 3-х років були повернуті. А вже 7 листопада 1945 року відбулося урочисте відкриття першого тролейбусного маршруту в Одесі, який пройшов від залізничного вокзалу до площі ім. Л. Товстого. Цей день прийнято вважати початком літочислення тролейбусного руху в місті. У зв'язку з появою нового виду транспорту в 1945 році було прийнято рішення про перейменування Трамвайного тресту у Трамвайно-тролейбусне управління.

 

Початок літочислення тролейбусного руху в місті

  В 1966-1886 роки в місто постачають чехословацьку модель трамваю Татра Т-3, це модель стає основним типом в місті. Також постачаються тролейбуси ЗіУ-5 та ЗіУ-9.

Починаючи з 1986 року для ОТТУ, як і для більшості підприємств України, настав період глибокого спаду. Постійна відсутність коштів на утримання рухомого складу, колійного та енергетичного господарства, ремонтної бази і навіть на виплату зарплати працівникам депо і служб, сильно похитнули економічні основи управління. Постійні зміни керівного складу ОТТУ очікуваного ефекту не принесли. Це положення було ускладнено ще й тим, що близько чотирьох років у середині 90х років перевезення пасажирів на міському електротранспорті р. Одеси здійснювалася безкоштовно. У результаті велика кількість трамваїв та тролейбусів була занедбана, тому у 2000 роки постало питання по відновленню рухомого складу. Так з 2002 по 2012 рік було модернізовано 112 вагонів Татра Т-3, що продовжило строк експлуатації вагонів та зберегло трамвай як основний вид транспорту в місті .

  У вересні 2009 року підприємство отримало 16 нових тролейбусів Тролза «Мегаполіс», саме вони стали першим у місті транспортом доступним для мало мобільних громадян. А вже у 2015 року місто отримало ще 10 тролейбусів українського виробництва «Богдан Т70117».

  З 2015 року підприємство відновило модернізацію вагонів Татра Т-3 у вигляді нових вагонів «Каштан», та вагонів фірмового дизайну «Odissey» та «Odissey max», які стали першими вагонами які мають низьку підлогу, та обладнані для людей з обмеженими можливостями та мало мобільних громадян. Таким чином було модернізовано більше 20 вагонів, а головне, що модернізація вагонів проводиться й надалі у вагоноремонтних майстернях підприємства.

  З 2017 по 2018 рік підприємство отримало 47 нових тролейбусів, які обладнані для мало мобільних громадян міста «БКМ-321», які були придбані за кредитні кошти Європейського Банку Реконструкції та Розвитку, тим самим підприємство оновило свій тролейбусний парк на 70%.

КП «Одесміськелектротранс» - лідер з перевезень по місту

  На сьогоднішній день КП «Одесміськелектротранс» є лідером з перевезень по місту Одеса та декілька років визнається кращим транспортним перевізником в Україні. Сьогодні практично в будь-який кінець міста можна дістатися трамваєм і тролейбусом зробивши декілька пересадок, але подалі є масштабні проекти, що покращать мобільність електричного транспорту у нашому місті.
На сьогоднішній день вся транспортна мережа КП «ОМЕТ» становить 348,66 км протяжності (150,01 км - тролейбус, 198,65 км – трамвай), представляючи велике транспортне підприємство. Забезпечується це матеріальною базою, до складу якої входять два трамвайних депо, які щоденно випускають близько 150 трамваїв на маршрути міста та тролейбусне депо забезпечує випуск 105 тролейбусів.

  Колектив підприємства докладає максимум зусиль, щоб забезпечити якісну і стабільну роботу електротранспорту в своєму місті, створити сприятливі умови для перевезення пасажирів.

Зв`язатися

Залиште вашi данi i ми з вами зв’яжимось

[contact-form-7 id="409"]

Залиште вашi данi i ми з вами зв’яжимось