Сьогодні виповнюється 112 років з дня запуску першого електричного трамваю!
Традиційно як і в більшості міст рух транспорту Одеси почався з вагонів на кінній тязі, ще в далекому 1880 року. Понад тридцять років одеськими вулицями рухалися конки і паровички, приносячи чималі прибутки місту. Небажання міської управи відмовитися від прибутків, з одного боку, і висока вартість облаштування трамвайного сполучення, з іншого боку, визначили пізню дату пуску першого трамвая в Одесі, коли в багатьох містах України трамвайний рух вже працював кілька років.
Нею стало 24 вересня 1910 року. На першій фотографії з Музею КП “Одесміськелектротранс” можна бачити перший вагон в день відкриття, на майданчику якого стоять директор трамваїв Раймонд Легоде, начальник міста. М. Толмачов, перший вагоновожатий (ватман) Арон Шефтелевич. Урочисте відкриття першої лінії пройшло в Олександрівському парку (суч. парк ім. Т. Г. Шевченка) де тодішній Градоначальник Толмачов перерізав триколірну стрічку, і чотири вагони вийшли з дерев’яного депо в районі Лідерсовського бульвару по Олександрівському парку, Канатній, Грецькій вулицях до Грецької площі. Цей день прийнято вважати початком відліку часу існування Одеського трамвая, пуск якого був приурочений до дня відкриття в Одесі Всеросійської промислової виставки.
Першими керівниками Одеського трамвая стали Директор P. P.Легоде і Віце-Директор А.А. Фуке.
Роботи з будівництва трамвайних маршрутів велися настільки інтенсивно, що вже до кінця 1914 року в місті функціонувало тридцять дві трамвайні лінії, по яким ходили 301 вагон бельгійського виробництва, побудована електростанція в районі Пересипу, п’ять тягових підстанцій, три трамвайних депо, 39 павільйонів, обладнаний 31 зупинковий пункт, чи мало з цих елементів інфраструктури збереглися і сьогодні, приймаючи активну участь у роботі та обслуговуванні електротранспорту.